Zameldowanie na pobyt czasowy trwający powyżej 3 miesiące

Kod RWA

USC.5342

Wymagane dokumenty

 Wypełniony formularz „ zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące” – druk dostępny na miejscu,

       Do wglądu:

-  dowód osobisty osoby meldującej się
   (w przypadku cudzoziemców – aktualny paszport, dokument podróży, zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony lub na osiedlenie się, decyzja na o udzieleniu zgody na pobyt tolerowany lub o nadaniu statusu uchodźcy w RP, dla obywatela UE – dowód osobisty).

-  dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu,

- pełnomocnictwo oraz dowód osobisty pełnomocnika jeżeli reprezentuje on osobę, która chce dokonać zameldowania,

- przy zameldowaniu osoba zgłaszająca przedstawia potwierdzenie pobytu w lokalu dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu. Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje się na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.

Cudzoziemcy

Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Porozumienia o Wolnym Handlu ( EFTA ) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej, przebywający na terytorium  Rzeczypospolitej Polskiej  jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

Członek rodziny cudzoziemca, o którym mowa w pkt 1 nie będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej , obywatelem państwa członkowskiego ( EFTA ) lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej jest obowiązany zameldować w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 30 dniu od dnia przybycia do tego miejsca

Cudzoziemiec nie wymieniony w pkt 1 i 2 przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego do 3 miesięcy lub trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej  w 4 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca, chyba, że jego pobyt na terytorium RP nie przekracza 14 dni.

Obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej i członek jego rodziny nie będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, którzy dokonują zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące zgłaszają dane wymagane do zameldowania, przy czym obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej przedstawia ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE lub w przypadku braku zaświadczenia składa oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a członek jego rodziny nie będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej – ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela UE lub ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela UE.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Nur, Urząd Stanu Cywilnego, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, parter pok. nr 1 i nr 2.

Opłaty

Nie podlega opłacie skarbowej.

Termin i sposób załatwienia

Bez zbędnej zwłoki.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015 r. poz. 388 t. j.),

2. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 t. j. z późn. zm.), 3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego ( Dz. U. z 2011 r. Nr 220, poz. 1306 z późn. zm.),
4. Ustawa z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin ( Dz. U. z 2014 r. poz. 1525 t. j.

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy.

Inne informacje

Urząd Gminy Nur, Urząd Stanu Cywilnego, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, parter pok. nr 1 i nr 2. e-mail: usc.nur@gminanur.pl, tel. 862779912.

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Urząd Gminy Nur
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 20 grudnia 2015 19:44
Dokument wprowadzony do BIP przez: Andrzej Warchala
Ilość wyświetleń: 3853
20 grudnia 2015 19:44 (Andrzej Warchala ) - Utworzenie sprawy.